21. mája 2020

Aký online fakturačný systém si vybrať?

Začínate podnikať, alebo chcete zmeniť spôsob akým fakturujete svoj predaný tovar, či služby? 

Online systémov na fakturáciu je viacero. Oproti tým tradičným programom na správu skladu a celé účtovníctvo predstavujú výrazne jednoduchšiu alternatívu a často aj prístupnejšiu. 

Jednou z veľkých výhod je to, že nie ste viazaní na určitý operačný systém. Všetky fungujú v prehliadači a tak je jedno či používate Windows, macOS, Linux, alebo pracujete na tablete. 

Druhou výhodou sú aplikácie, ktoré môžete mať stále so sebou v mobile.

Pozreli sme sa ale na parametre tých služieb, ktoré ľudia najčastejšie využívajú a na to aké sú medzi nimi rozdiely. 

01.

Jeho najväčšou výhodou je možnosť fungovania v bezplatenej verzii. Samozrejme so základnými funkciami, ale tie pokročilé už niečo stoja a žiadny komfort nie je zadarmo. Je ale ideálny pre začínajúce projekty kde máte napnutejší rozpoče. Aplikácia pre mobil absentuje.

02.

Ponúka pomerne lacné predplatné ak vám stačí vystaviť 30 faktúr ročne. Je tak ideálnym riešením pre živnostníkov, ktorí majú 1-2 faktúry mesačne. Prípadne ak chcete faktúrovať z mobilu, ponúka v sume necelé 2 eurá mesačne už aj mobilnú aplikáciu. 

03.

Ponúka prepracovanejšie prostredie vrátane rozsiahleho sledovania celkového hospodárenia. Možnosť dopĺňať si náklady a mať tak prehľad nie len o príjmoch. Pri ročnej platbe ponúka 2 mesiace zdarma. Prístup pre účtovníka ale ponúka len ako jeden z prístupov vrámci účtu. 

04.

Hlavnou výhodou je, že už v základe ponúka párovanie platieb s bankou a Vám odpadne práca s dohľadávaním platieb. Pre pohodlie je tu aplikácia pre mobily. Pokiaľ fakturujete do zahraničia, umožňuje vystaviť faktúru aj v cudzom jazyku. 

Ako si teda vybrať? 

V princípe ponúkajú všetky služby moderný design faktúr a väčšina z nich aj aplikáciu. 

Ak ste menší podnikateľ, ktorý ponúka služby, je to takmer jedno a budete spokojný s každou z nich. Pokiaľ sa ale bavíme o firme, ktorá má v cenníku viacero položiek, chce platby párovať s faktúrami automaticky, alebo dokonca priamo so systémom prepojiť svoj eshop je tu už viacero faktorov ako si správne vybrať. 

Prepojenie eshopu ponúkajú všetky služby, rovnako ako vkladanie QR kódu Pay by square, aby ste uľahčili platenie svojmu zákaznikovi. 

Pri prístupe pre účtovníka by som ale volil radšej službu, ktorá poskytuje takýto prístup priamo a nedáva účtovníkovi plnohodnotný prístup do aplikácie. 

Na to, aby sme mohli dať odpoveď na otázku “Ako si  vybrať?” priamo Vám musíme mať k dispozícii vstupné informácie. Preto budeme radi, keď sa nám ozvete, aby sme sa pozreli na riešenie šité na mieru presne pre Vašu spoločnosť.